Monday, 9 October 2017

Live Up To Your Name_shanew3stga1z

Rating Keseluruhan Drama:  Deserving of the Name / Live up to your name (9.25/10)

1. Cerita (9/10)

Permulaan cerita ni saya tak expect much . Bercadang tengok sebab KAJ (Saya tak pernah tengok drama dia, cuma film je). Begitu juga dengan KNG. Selalu nampak beliau kat tv tapi tak jatuh hati langsung. HEHE. Jadi, sebagai pengemar k-drama, saya cuba tonton dan bagi peluang ..  antara moment2 yang saya ingat :

- Moment funny, macam mana HI jadi agak kejakunan naik escalator, naik lift .. main pintu .. mabuk naik ambulans hahaha…
- Moment YK-OHara-HI …. Oh Hara org yang bertanggungjawab mengkenen2kan mereka. so cute
- Part pertama kali YK kat Joseon ..
- Moment YK ajar HI makan Ramyeon dan sama2 tengok tv dan dating scene dorg sangatlah sweet . HAHAH.
- Moment mereka kena berpisah .. melodrama sgt .. sangat menyakitkan.
- Sesi gambar family. Ni ending yang saya nak sebenarnya, .. How I wish dorg kawen


Ending yang sebenarnya, so far puas hati … comel sebab YK cam tarik tali, dia happy HI datang balik, Cuma dia risau kalau2 HI tinggalkan dia lagi . Perbualan mereka kelakar.




Saya dapat rasakan, ending asal mereka tak bersama.. mungkin terlalu banyak permintaan untuk HAPPY ENDING, writer panjangkan story dia … tq writernim for granting our wish !

2. Keberkesanan Lakonan (10/10)

-Kim Ah-Joong (Choi Yeon Kyung)
1) Lakonan sheols semakin improve. Dia sangat menyerlah dalam drama ni.  Tahniah kpd KAJ atas pencalonan Best Actress (Drama) di The Seoul Awards 2017.
2) Emosi lakonan beliau sampai, dia berjaya buat saya menangis. Lakonan KAJ paling best masa episod akhir, di mana dia merayu kat datuk dia untuk ikut HI ke Joseon.
3) Suara KAJ sedap didengar .. lembut je .. tak rasa annoying.
4) Appearance KAJ yang menarik dan fashionable sbg doctor sgt attractive dan cantik

- Kim Nam Gil (Heo Im)
1) Expression beliau yang intense dan boleh berubah 360 darjah. Dari sedih tetibe jadi kelakar. Daebak KNG.
2) Cuma saya tak berapa suka tengok dia sedih. Mata dia tu.. aish ! tlg jangan berlakon sedih2 lagi pls .. sayup sgt tengok. Mcm real kesedihan tu.
3) Penampilan pula, saya lebih suka tengok beliau ada misai. Too bad, misai tu palsu. HAHAH. Gaya pula, okay la .. Cuma tak berapa suka dia pakai baju sama cam atok YK.

*Chemistry HI & YK
- Chemistry dengan KNG, sangat dapat dan natural. Sweet dan sangat romantis.  Body language mereka buat saya terfikir yang mereka ni betul2 bercinta ke?
- This kind of romance rare la for me. So caring, so touchy, so manja, so clingy .. hmm ade ke drama lain yang mcm ni? Sila bgtau tajuk

Untuk kedua-dua watak ni, saya happy sebab both equal . Tak lebih tak kurang.  Saya juga nak calonkan both untuk Best Actor & Actress + Best Couple. DAEBAK #KIMKIMCOUPLE

3. Aspek teknikal (Lakon layar, teknik pengarahan, sinematografi)   (9/10)

Secara teknikal, saya rasa semua drama korea memang cantik sinematografinya … saya tak berapa pandai nak nilai, pada saya okay je ..  hehe .

4. Skor muzik (4/5)

- BG music semua best .. sesuai dengan cerita
- Suka instrument masa scene HI dan YK … kedengaran romantis
- OST daebak ! semua lagu best dan paling fav lagu Always dan Dream or Reality. Ulang2 dengar.

5. Kebarangkalian untuk tontonan semula (5/5)

Definitely not my one time watch. Ini pun rasanya dah berkali-kali ulang untuk kali keberapa.


PENCALONAN : BEST ACTOR =KIM NAM GIL , BEST ACTRESS = KIM AH JOONG

No comments:

Post a Comment